Als je de backup functionaliteit van Onedrive vervelend vind en/of je eigen goedkopere backup diensten gebruikt dan helpen we jou graag om deze uit te schakelen. OneDrive is standaard ingebouwd in Windows 10 en windows 11. Dus je moet deze uit zetten. Dit is in een klein minuutje te doen via het volgende stappenplan:
Stap 1.
Typ ‘Onedrive’ in de zoekbalk linksonder
Je komt dan in Windows 10 bij de verkenner uit en bij windows 11 werkt dit op dezelfde manier.

Stap 2.
Klik met de rechtermuisknop op OneDrive en ga naar ‘Instellingen’

Stap 3.
Klik nogmaals op ‘instellingen’ tabje en vink daar de eerste optie uit
Als je OneDrive niet meer automatisch opstart bij het opstarten van de computer is die vervelende melding ook weg en is de automatische koppeling met OneDrive er niet meer. Vink deze optie dus uit:

Ben je er dan?
In 99% van de gevallen zorgt dit ervoor dat OneDrive niet meer tot de irritaties zorgt. Als je echter veel verder wilt en OneDrive vrijwel helemaal wilt verwijderen dan hebben we nog de volgende gidsen
OneDrive verwijderen Windows 11:
1. Selecteer het witte of blauwe OneDrive-cloudpictogram in de taakbalk of menubalk.

2. Selecteer Help & Instellingen > Instellingen
3. Klik op het tabblad Account op Deze pc ontkoppelen en vervolgens op Account ontkoppelen.
Windows 10 OneDrive Verwijderen:
Selecteer de Start -knop, typ Programma’s in het zoekvak en selecteer vervolgens Programma’s toevoegen of verwijderen in de lijst met resultaten.
Zoek en selecteer onder Apps en functies Microsoft OneDrive en selecteer vervolgens Installatie ongedaan maken . Als u om een beheerderswachtwoord of bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of geeft u een bevestiging.
Lees ook onze OneDrive Review.
