Hoewel de Online Backup van KPN gebruiksvriendelijk is en ook erg geliefd bij onze klanten kom je altijd kleine foutjes of onhandigheden tegen, we hebben enkele tips hier verzameld om het maximale uit je KPN backup software te halen. Voor de algemene recensie van KPN Online Backup kun je hier terecht.

#1: Hoofd en sub-mappen dien je specifiek aan te vinken zodat deze in de backup moeten worden meegenomen. Een nieuwe map aanmaken in een map die onder de backup valt betekent niet dat deze ook automatisch in de backup wordt meegenomen. Erg verwarrend maar goed om te weten, wellicht dat dit in een update binnenkort wordt verbeterd.

#2: Opzeggen, let er op dat je niet ‘per ongeluk’ een zakelijk abonnement afsluit. KPN richt zich met Backup met name op de bedrijven en ondernemers. Wanneer je een zakelijk backup contract neemt dien je hier rekening mee te houden bij het opzeggen, een zakelijk contract kan namelijk telkens met een heel jaar worden verlengd. Indien je dit wil voorkomen dien je 3 maanden voor het aflopen op te zeggen.

#3: Om te controleren of de dagelijkse backup goed wordt uitgevoerd kun je zelf checken of je Backup-Online in het systeemvak ziet na het opstarten van je computer. Tevens krijg je als bevestiging van een backup een dagelijks mail van KPN. Houdt in ieder geval deze twee onderdelen regelmatig in de gaten om je backup actueel te houden.

#4: Update je backup software tot de meest recente versie. Om te controleren of je dit hebt kun je kijken op http://kpn-klantzm.custhelp.com voor de meest actuele versie (op 02 mei 2014 is dat 13.0.0.13315).

Ben je zelf nog kleine verbeterpunten tegengekomen of wil je tips delen met andere gebruikers mail ons dan op: info@backupvergelijker.nl of laat hieronder een reactie achter.